etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Friday 15 March 2013

Rindu mak... rindu ayah..rindu semua!!!

Salam readers....

Apa khabar adik manis...huaa...sejak bila pulak betuka jadi Bangladesh ni ntah...aku pun tak perasan. Actually aku sekarang tengah menaip di atas timbunan kerja2 yang boleh dikatakan tinggi la jugak. Nampak tak..sempat lagi kau hupdate entry baru padahal keje kau betimbun2 tak buat lagi...orang lain semua pakat joli  pe sume sebab dah siap....kau?? dok memerap dalam bilik mengadap lappy sebab report tak siap..esaimen tak buat..ish3..sadis! tapi apa nak buat, diri sendiri yang memilih untuk tidak melaksanakan tugasan awal2...gemor benor buat keje last minit...kalau tidak mungkin aku dah selamat tiba di rumahku syurgaku dah...=..="

Flashback beberapa minit yang lepas.....

Sedang aku sibuk dengan esaimen Dr. Wan, aku dikejutkan dengan deringan telefon bimbit ku.. okeh cam ngelabah buat ayat sopan macam ni kan..pffttt... di sebabkan fon celcom dah rosak(akibat terjatuh dalam air nescafe) aku tukakan sim pada handset lagi satu...so nombor tak dapat dikenal pasti. aku pun jawab call tersebut...

aku: hello assalamualaikum...(sopan sebab tak tahu sape yang call...mane tau bakal mak mertua ke pulak kan...okeh sudah2 la brangan tu....)
pemanggil misteri: sampai mana dah train kau??

dengar je suare si pemanggil, aku dah tahu dah sape die.. sape lagi kalau bukan budak paling perasan dalam family aku tu..hoihhh...spoil...baik gila sindir aku macam tu.. actually aku ade call mak aku bape hari yang lepas...adela aku cakap aku nak balik tapi kali ni naik train...tapi tak jadi plak sebab banyak sangat keje and aku malas nak buat awal2..huk3..maka tak balik la aku....

memang family aku ni kalau call tu, dorang akan buat loudspeaker, so sume orang boleh dengarlah..so bebual la aku ngan dorang sume..aku kalau call mesti tanye "mak masak ape ari ni?" motif sangat kan...macam la kalau mak masak sedap ari tu, kau boleh makan masakan mak tu. lain la kalau kau kat rumah...sebenarnya..mak  aku ari2 pon masak sedap..hiks ^_________^

dan adik aku ni pulak, kalau aku tanye macam tu, mesti nak jawab lauk2 kegemaran aku...padahal mak tak masak pon bende tu...kejam gile! aku yang kat perantauan ni telan air liur je denga dorang cite... T_T..tapi seriously, bila adik2 aku menipu macam tu, mak aku mesti menafikan...mesti cakap "denga la cakap dorang tu...hari ni makan ikan masak kicap je" kira macam nak sedapkan hati aku la tu...masalahnya...ikan masak kicap tu pun feveret aku jugak..T___________T..haihhhh mak...mak....

p/s: baru 4 minggu tak balik dah rindu..hhuhuuhu macam mana nak dok obersi neh......tinggi gile angan2..melangit!

No comments:

Post a Comment

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...