etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Friday 2 November 2012

cheese tart dan post di facebook....

salam readers... 

jangan cakap ape2 tentang tajuk entry aku petang neh....aku dah tak tau nak bagi tajuk apa...huhuhu...aku nampak cheese tart atas meje and cite aku neh ade kaitan dengan satu post kat facebook yang aku bace tadi......maka bila dicantumkan maka jadilah "cheese tart dan post di facebook"=..=

tengah hari tadi mase aku dok buat report...tibe2 ct tanye aku

"weh hang dah bace dah post kat group upm neh..pasal foreigner nak tipu duet student?"

aku plak yang tengah blur2 ayam sebab tengah lukis graf pon tanye la..

"ntah..blom kot....awatnye?"

"dok...ni haa ade orang post cite pasal foreigner nak tipu duet RM500...eee takot aku..meh tengok  neh"

"haa takpa2 sat lagi aku baca"

aku pon bukak la group upm tuh and baca la.... cite die macam neh...


haa macam tuh la cite die....nasib baik lah budak neh tak temakan pujuk rayu foreigner tu kan..kalau tak masak die kene tipu bulat2..RM500 plak tuh... huuu banyak tuh....kalau aku laa...aku wt tak tau je kot..malas aku nak layan lebih2..aku dah la cepat kesian..nasib bek la die tak gune pukau ke ape ke..

nak cakap pasal foreigner neh..perangai depa neh banyak yang pelik2..ade sekali tu mase aku tunggu bas nak balik kolej...ade sorang foreigner pompuan neh rasenye orang iran macam tu kot..free hair... die duduk dekat sebelah aku..aku pon buat taktau je la..sembang2 ngan kawan aku...suddenly die tegur aku...

"excuse me.."

aku pon jawab la.."yes"..biasenye dorang neh nak tanye pasal bas sebab mungkin ni student baru...

"i'm doing my research now and i need your opinion"

aku plak..alamak nak tanye opinion bagai..aku pon cuit la kawan aku kat sebelah aku tu...suh die dengar sekali. pastu die sambung lagi...

"why muslim woman need to cover their hair..it is very hot and how could they stand with that situation?"

haa sudah..dah la speaking pastu tanye pasal aurat plak..aku bab2 bi ni lemah sket hoi....aku pikir gak ape yang patut aku jawab memandangkan die neh bukan orang islam and die sedang bertanyekan perkara yang melibatkan islam...so aku harus la jawab dengan sebaik mungkin.

"we're muslim and we must follow the rules...it is good to cover your hair and protect your aurat actually..as a woman, we feel more comfortable with our hijab.."

aku senyum and kawan aku pon tambah sket ape yang aku cakap tadi...die angguk2 and  tulis something dalam buku nota die...dalam hati aku cepat la bas ni woii..aku neh risau kot die tanye soalan yang lagi extreme,...

pastu die tanye lagi..tak ke pakai tudung tu membebankan kite...pastu aku senyum lagi...aku jawab laa...

"it is our responsibility to follow what Allah said.. everything that Allah do have their own benefits...we believe in that."

pastu die tanye lagi....habis kenapa ade certain muslimah yang tak pakai tudung....aku ngan kawan aku speechless sekejap......ape nak jawab neh..rasenye kawan aku jawab macam neh kot...

"its depend on that person..it is between Allah and that particular person.."

elok die nak tanye soalan lagi..bas pon datang and kitorang pon mintak diri...pheww lega baq hang...nasib bek satu je soalan extreme die..kalau tak abis.......

dalam kepala aku tepikir...macam mane la nak jawab kalau aku sendiri pon tak berape nak sempurna...kenapalah die tak pegi tanye orang2 yang boleh bagi jawapan yang lagi bernas dari kami neh....bile orang bukan islam tanye soalan berkaitan dengan islam..kite sebagai orang islam ni carilah jawapan yang betul2 bernas supaya dorang neh takde point untuk jatuhkan kite...supaye dorang paham kenapa sesuatu bende tu kene buat macam tu....dan supaya dorang rase islam itu indah..........................

p/s: bi aku band 3 je hoi......hahahhahaa








No comments:

Post a Comment

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...