etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Tuesday 11 September 2012

kelas dah start hoiiii!!!!!!!!!

Salam u'all...*senyum sambil menampakkan gigiku yang putih credit to colgate yang menaja ubat gigi >,<

kelas dah start hoiiii!!!! saje aku retype tajuk kat atas tu. tapi kali ni aku nak jerit kuat2 kalau boleh sampai semua orang dengar...hewhew.. seperti biasa rutin harian aku pun bermula sebagai student second year. saje nak mention mane tau ade junior yang bace kan...aku senior hoi..hahaha(kepoyoan seorang senior semakin terselah ==") oleh disebabkan kesetiaan aku dan kawan2 terhadap bas2 upm, public transport masih menjadi pilihan utama untuk ke kelas bukan ape rase comel gile tunggu bas untuk pegi kelas, balik kelas.. kannn kawan2..baik korang angguk or else aku hantuk kepala korang kat meja study koleh serumpun..keras tu...... lagipun bas upm lawa pe, ade air cond lagi...tak payah nak rungsing2 hal parking what so ever kann...

nak dipendekkan cerita, aku serius tak bekenan dengan jadual sem baru ni.*muke merah menahan geram yang terlampau* mana taknye, for the first time ade kelas malam. pastu dah la gab memang ciput2 je. padahal 15 kredit hour je. sebabkan subjek tu memang wajib ambik dan aku memang tak de pilihan lain lagi dah.. jadinya aku terpaksalah terima keadaan ini dengan hati yang berat...*sigh*

makanya, pagi isnin hari tu seperti biasa berjalan la aku dan kawan2 yang lain ke bus stop. time tu pukul 7.30. kelas plak pukul 8.00. almaklum la, seniorkan.. watpe nak pegi awal2, ye dok.. pegi lambat2 la, baru otai. *muke kere macam mintak pelempang sedas* sampai je kat kafe, dari jauh lagi dah nampak lambakan manusia kat bustop. ehh ade perhimpunan ape2 ke, tanye aku dalam hati. jalan punye jalan, tu diaaaaaaaaaaaa....................................... ramainya umat manusia sedang menunggu bas... OMG..................macam mane ni wehhh.............. nak tak nak kene la tunggu jugak kan..kelas pagi tu fisiology microbe plak tu...hoisssssssss......

tunggu punye tunggu datang la satu bas.....tapi pakcik driver tu berentikan bas sekilometer jauhnya.. memang tak la nak jadi husen bolt *abaikan ejaan* plak kan..lari pecut diantara lambakan manusia tu...tak sampai beberapa saat bas dah penuh.*ok tipu la kan beberapa saat -_-"*

situasi di atas berulang sebanyak dua kali. tak payah la aku repeat aku tunggu bas, bas datang, pakcik berenti jauh, tak sempat nak naik, bas dah penuh. ehhh aku da ter'repeat' dah...hahahaha.. sampai la AKHIRNYA, kami bersepakat (setelah membuat rundingan meja bulat) untuk menunggu di feveret spot pak cik bas menekan pedal brek, dan menarik handbrek beliau. dan jam pade ketika itu menunjukkan pukul 7.55... ok lima minit lagi kelas nak mula. sempatkah???

dan... itu die.... datang lah sebuah bas persiaran berlabelkan SHUTTLE BAS UPM *kolej 13 punye* berenti betul depan aku dan kawan2. berbekalkan azam yang berkobar untuk ke kelas yang mungkin sudah start 5 minit, kami pun menaiki tangga bas dengan susah payahnya. baru naik sket, orang belakang da tolak. naik terus, tak payah susah2 nak panjat tangge bas. bagos budak upm ni...tolong menolong amalan mulia.=="

akhirnya sampailah aku di fakulti tepat jam 8.15............................................... hari first da lewat..hahahha pastu turun bas dengan lemah lembut sambil bergelak ketawa bersama rakan2. molek sungguh perangai...huh. at least aku datang la kan....daripada dok membongkang di katil bersama teddy bear yang dah setahun tak cuci..ok geli..tapi itulah kenyataannya ==".

p/s: junior sila jangan ikot perangai senior seperti aku.......


No comments:

Post a Comment

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...