etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Sunday 15 September 2013

Movie Review : ELYSIUM

Salam People. :D

Semalam aku pegi The Mines. Saja hang out dengan Farah and C.R.A memandangkan dorang yang lain balik rumah. Almaklumlah cuti sampai hari isnin kan... memang berbaloi la kalau nak balik rumah. Aku pulak malas nak balik, lagipun baru satu minggu je balik UPM ni haa.

So back to our story, time keluar semalam, sempatlah tengok satu movie. Actually pada mulanya macam malas sebab tak ada cerita yang best pun. Tahu je la The Mines, selalu lambat keluar movie baru. Yang ada pon cuma beberapa cerita je. Semuanya english film. So, discuss punye discuss, we're decide to watch Elysium.


So far cerita dia best la. Sebab bila kita tengok tu, ada logicnya. Dan aku rasa orang putih sangat kreatif dalam buat cerita berkaitan dengan masa depan ni. Elysium ni basically nama satu tempat/planet lain yang menempatkan orang-orang kaya dan berduit je. Kononnye pada zaman tu, dunia dah mencapai tahap pencemaran yang teruk sampai dah tak sesuai didiami dah. Jadi, para scientist dan orang-orang kaya telah mereka cipta satu tempat bernama Elysium. Kat Elysium ni jugak, ID diukir pada tangan. Dan ada satu mesin yang boleh merawat apa je penyakit. So, rakyat di Elysium takkan sakit dan sentiasa hidup. Okey yang ni tahyul siket. -.-"

Kesimpulannya, Elysium ni sesuai la dtonton kalau korang rase nak satu filem fiction yang tak brape nak mengarut sangat. Ohh ye.. hanya manusia berumur 18 dan keatas je yang boleh tengok. Filem ni tak sensored pon sebenarnye. cuma ada bebearapa adegan ngeri for example, kena bom kat muka sampai muka kau berterabur dan berkecai. Thats why 18 tahun ke atas.

Before aku chow.. Nah aku tinggalkan trailer Elysium. selamat menonton :D







No comments:

Post a Comment

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...