etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Wednesday 19 September 2012

terimbau kembali zaman persekolahan~

Salam all >,<

Hari ni aku dengan seronoknya nak hupdate pasal kenangan zaman persekolahan. Err kire2 beberapa tahun yang lepas. tak payah kot nak bagi tau secara specificnya tahun berapa aku habis sekolah kan. kantoi ar umur aku nanti. but don't worry, im still TEEN ok... *angkat2 kening ala2 ziana zain gitu...walaupun tak penah nak jadi bile buat macam tu -_-"

so.. bercakap mengenai zaman persekolahan ni, aku ni tak la pandai macam orang lain kan, dapat top ten kat kelas, jadi pengawas sekolah ke, pengawas pusat sumber ke, what so ever kan... aku ni murid biase je.. memang tak femes la.. silap2 cikgu pon tak berapa nak kenal. yela, mana penah aku nak jadi wakil sekolah dalam debat ke, choral speaking ke..kann..(dah tak berbakat..macam mana nak masuk ==") kalau tengok daripada segi penceritaan aku ni kan..*haa kan dah keluar ayat skema*...mesti korang rase..."alamak bosan gile dowh live ko kat sekolah..." mesti korang rasa macam tu kannn..........tak payah bagi tahu lah..aku dah tahu dulu....

Actually apa yang membuatkan aku selalu teringat zaman sekolah tu, bukan dari segi pencapaian akademik mahupun sahsiah diri*sekali lagi keluar ayat skema. cita2 aku memang nak jadi cikgu bm pon >,<* tapi live aku kat hostel. ohh lupe plak nak kasi tau. aku dulu sekolah berasrama... semua student dok asrama. tapi sekolah tu bukan sekolah berasmara berasrama penuh pun. aku pon tak tau nak explain status sekolah aku tu sebenanya macam mana. tapi.. sekolah aku tu femes bak hang.... memang masyur la seluruh negeri..*tibe2 rase nak blagak plak muahahahaha*

sepanjang aku besekolah kan, aku memang duduk kat satu bilik je...tak penah tuka bilik since masuk time form 1 sampaila aku abis sekolah time form 5. aku akan buat apa saje supaye aku ngan dormate kekal kat bilik tu!.termasuklah mengugut warden2 dengan pedang samurai.*ok itu tipu je*

macam korang jugak, apa yang membuatkan zaman sekolah menjadi lebih seronok ialah apabila we got a gang! di sebabkan dorm aku besar, aku pon ada gang yang besar terdiri daripada pelbagai kelas. dan apa yang seronoknye bile kepala masing2 tingtong jugak tak berapa nak betul. jadi kesimpulannya kami ni tak la skema matmat sangat kan...tak bermakna kami bestfriend kami tak pernah gadoh...selalu je tapi i called that gadoh2 manja la kan. biasalah bila dah ada gang besa ni rahsia kena share sama rata tapi kadang2 hati tu khianat je nak share ngan budak sebelah katil je..tu yang jadi bermasam muka tu...but everything will be ok setelah beberapa hari. tu sebab aku kata gadoh2 manja....^^

seperti yang aku bagi tau kat atas tadi lah kan...aku dan kawan2 seangkatan dengan aku ni tak de la baik mane pon. selalu jugak burn prep...ehh korang tau ke 'burn' tu ape?? burn tu ponteng...kenapa dipanggil burn?? mungkin atas alasan2 tertentu yang aku sendiri tak tahu. atau sebab hangus dalam kebakaran. itu yang cikgu2 aku selalu cakap..hahaha

penah sekali tu,  masa tu aku form 2... wahh dasyat kau senah...form 2 kau dah start burn prep bagai.. tapi actually tak sengaja pon sebenanya. atas alasan tertentu yang aku sendiri pon tak berapa nak ingat, kitorang satu bilik tak pegi kelas petang tu. tibe2.................. sorang dormate aku yang kebetulan baru balik dari toilet ternampak cg. mastura warden bertugas petang tu....masuk kawasan asrama. kitorang ni memang tak seda la kan...dok shok main batu seremban bagai..yela masa tu mana ada ipad ke tab ke..nak main angry bird kan..main batu seremban je la. main pulak dengan bersungguh2 plak tu..sampai tak hirau keadaan sekeliling ni.*nampak sangat tak matangnye ish2*

dia pun masuk bilik dengan kelam kabut nya... cakap macam ni "cikgu mastura kat bawah!!!! macam mana ni???" dengan suara yang macam nak nangis. masa tu cikgu mastura ni antara cikgu yang paling digeruni la kann kat sekolah time tu....kitorang yang tengah syok main tu ape lagi...berenti dengan mengejutla.....pastu mula la kelam kabut cari tempat persembunyian. disebabkan loker aku kat bawah so aku dengan beberapa kawan yang lain terus masuk kedalam loker pastu dok senyap dalam tu......bunyi je tapak kasut cikgu tu masuk dalam dorm peluh jantan pon mula la keluar...tak berenti2 bak hang.... makin lama2 bunyi kasut tu makin jauh..macam dah nak keluar dari bilik tu.... TAPI.................................

tibe2.....belum sempat cikgu mastura keluar dari bilik tu....loker aku...dengan  bunyi macam ni..."krikkkkkk"..........tebukak dengan sendirinya............maka cikgu pon tak jadi la nak keluar... dengan semangat berkobar2 die jerit.."dah...keluar2....saye dah nampak kamu.!!!" dengan secara tak langsung kami kalah di tangan cikgu mastura... :( .. kami pon keluar la menyerah diri...perghhh dah sah2 la kene panggil kat perhimpunan esok kann...........

selepas peristiwa tu.....makin seronok plak burn prep..haha...ada yang kantoi...ada yang selamat...tapi antara gang aku yang 7 ke 8 orang tu....aku ni antara manusia yang paling penakot sekali...baru denga bunyi kasot...aku dah ajak menyerah diri.....tak boleh pakai betul......gang aku memang selalu bengang je dengan aku...hahaha....>,< setiap hari ahad, mak aku datang lawat aku......mesti bawak makanan untuk kawan2 aku sekali. mak aku kata..."dah macam anak sendiri". macam tu jugak raja(kawan sebelah katil) yang duduk 1 km je kot dari sekolah tu....die pon selalu bawakkan makanan untuk kitorang...aku paling suke nasi kale purple mak die...perghhh sedak giloo tuuu....

kepada...kawan2 aku...aku rindu sangat zaman2 tu semua....zaman belari2 di koridor....cite hantu malam2...begosip...makan same2...toce junior..(ni aku tengok je..tak cakap pape pon) banyak lagi la.... if i can turn back time..aku nak buat semua bende tu balik....:') hopefully u guys....selamat dunia akhirat.....dilimpahi rezeki dan di rahmati ALLAH s.w.t. dan kawen cepat!! hahaha....Rindu anda semua.....

classmate marlina dan nonoy(nafisah)

farah ana, ct,pika...sebelum spm

zaman dimana wajah masih rungcing...sekarang.........tak mau cakap!!

P/S: betul kate orang...bila dah abis sekolah...terasa nak sekolah balik...:) oh ye.... saya tak ade gamba suria,raja,ct je,kuyah,nazira, dan beberapa orang yang lain...:'( so tak boleh upload....sorry---






4 comments:

  1. this is my DORMATE + CLASSMATE ;p

    ReplyDelete
  2. hey...hahaha lame tak jumpe... zati kat mane skarang...dah makin lawa en skarang...hehe

    ReplyDelete
  3. Serius zaman skola lg best!! Makin besar makin tensen..ehh..follow my blog oke :-)

    ReplyDelete
  4. lain orang..lain pendapatnye...thanx follow:) insyaallah nanti saye singgah:)

    ReplyDelete

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...