etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Monday 12 March 2012

Sekadar Bebelan

Assalamualaikum peeps..

Hari ni aku baru post satu entry je kot. Sob2x. :'(. Biasalah masalah line yang tak berapa nak sihat. Demam selsema kot. Ni pun saki-baki broadband Yes yang tingal 30 sen je kot. Aigooo...=..=" Tapi yang membuatkan aku bengang dan tak berapa nak puas hati tu, roomate-roomate aku yang dua orang ni boleh pulak online. Ada pulak line wifi. Siap boleh dengar radio online lagi. This is not fair!!!!*hanya mampu menjerit di dalam hati*


Sudah-sudah la tu NASHA ALLYSHA. Tok sah nak bengang sangat lah kan.*ada suara berbisik*


(Tarik nafas.....lepas....tarik....lepas...) Ok lah, untuk entry malam ni, aku sebenarnya nak wish BEST Of LUCK untuk orang yang di sana tu. Hari ni dia start exam. Hee..(: . Orang yang mana??? Ehh adalah nyahh... Sebok je kau ni. Muahahahahaha<----gelak jahat. Bukan pada dia je, untuk semua readers yang sedang berjuang di dewan peperiksaan, FIGHTING!!!! <--sebut dengan bersemangat ye kawan-kawan.

Malam ni aku dah plan dah nak tidur awal. Bukan apa, penat gila kot. Padahal kelas ada satu je. Overla kau ni Nasha Allysha. Nak kata tak makan lagi, sebungkus nasi goreng dah aku  habiskan tadi. Tak paham betul aku dengan masalah kelaparan yang sering melanda diri aku ni. Dah macam mangsa banjir dah aku rasa. Pantang nampak makanan. Nasib baik nasi lemak yang orang jual tepi tangga tu dah abis, kalau tak selamat dah rasanya dua bungkus.=..="*dua bungkus plak tu. Tak boleh blah!!!*

Tadi masa aku godek-godek Fb, kawan aku ada tag blog Irene Nadia kat facebook aku. Aku singgahlah kejap kat blog dia. Tu dia follower, 20000 lebih kot. Untunglaaa.. Kau ada ke nyah??? Tapi tu tak penting, aku ada baca satu post dia pasal bagi hadiah pada pasangan.

aku ambik part penting je.

Dia kata, perempuan ni lagi sensitive dengan benda-benda macam ni. Kadang-kadang macam nak pecah kepala memikirkan hadiah apa yang nak bagi pada beliau tu kann. Kalau tak bagi kang kecik hati plak, merajuk. Tapi kalau bagi pulak mula lah buat ayat pasrah "Ala apa susah-susah ni yang, abang tak mintak pun kan." Ye ye je*mata menjeling ke atas* 

Hadiah untuk lelaki?? Korang tak rasa susah ke nak cari hadiah yang sesuai untuk lelaki?? Katakan korang dah couple dengan dia dah lama, pastu semua benda macam dah bagi dah kat dia. Tak kan nak ulang-ulang pulak kan. Sebenarnya ada je benda yang tak pernah bagi, tapi ongkosnya pulak. Mengidam DSLR, memang tak dapat nak tolong la kan. Makan sendiri pun berdikit-dikit kot. =..="

Nak dibandingkan dengan perempuan, senang lagi kot aku rasa. Sebab perempuan ni complex. Bila complex maka banyak benda lah boleh di bagikan. Nak dengan taknak je la kann. Korang boleh bagi tudung arini ke. Jangan la kianat plak kan, pergi beli kat pasar malam je. Beli kain baju kurung yang RM100 semeter tu ke. Ala setahun sekali je kot. Jangan la berkira sangat.Jam ke.. Tapi dapat yang macam aku memang aku tak pakai la sebab aku tak minat pakai jam ni. Kalau nak bagi jugak, bagi jam dinding. Tapi kalau orang bagi aku ambik je, mana tahu sesak-sesak boleh pi gadai. Nak-nak yang branded pulak. And yang paling common teddy bear dengan cokat la kan. Tapi esok kalau awek tu dah gemuk tahu plak suh diet. Masa bagi hadiah tak beringat plak. Bagi coklat, tu dia!!! Besar gila nyah.. Tahan seminggu. 

Sebenarnya, tak payah nak berhadiah sangat la kan. Masing-masing kena pahamla situasi masing-masing. Study lagi kan. Harapan kewangan memang pada loan semata-mata. Kalau ada extra pon, belas ehsan mak ayah. Tu pun kalau cuti balik rumah la kan, Kalau dapat JPA tu lain la. Tu Orang-orang kaya. Lain lah macam kita ni MEMINJAM. *tiba-tiba teringat nasib yang menimpa diri.. Lagu-lagu sedeh berlegar di kepala*. Tapi kalau tak nak bagi hadiah pun, Belanjalah dia makan kat Kenny Rogers ke, tengok wayang ke, pun dah memadai rasanya.(peringatan untuk lelaki sahaja) Tak perlu hadiah kot. Esok dia dah kerja baru claim balik. Kalau 4 kali birthday korang dia wish je tapi tak bagi hadiah, 4 hadiah la yang dia kena bagi kann. Kata sayang...Apa lah sangat.. Kannn!!!!

Kesimpulannya, dalamkehidupan ni, kita kena ada tolak ansur, give n take buat kata orang putih. Janganlah pentingkan diri sendiri je. *Ehh apa aku merepek ni* Sebelum aku melalut lagi panjang, better aku stop kat sini. Aku pun dah mengantuk tahap petala langit ke tujuh dah ni. Thanx sebab layan bebelan aku ni.. Assalamualaikum.





1 comment:

  1. haha..aq sentiasa tggu bebebebebelan hang yg seterusnya..^_^

    ReplyDelete

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...