etwork.Com Likebox Pro FBFan Code Start -->

Pemilik Mutlak Blog Ini

My photo
First of all welcome to all readers.Maaf sekiranya anda tidak begitu selesa dengan bahasa yang digunakan. mostly bahasa rojak.saya suka berkongsi pengalaman saya dengan orang lain.kalau ada kebaikan,ianya datang dari ALLAH.. kalau ada kekurangan ianya datang dari saya sendiri... -microbiology student

i'm waiting for someone that will bring me a lot of happiness instead of sadness

Monday 19 March 2012

Saya ada kawan baru!!!

Assalamualaikum peeps....

Ok dah dua hari aku ngelat tak tulis blog...
Maaf la ye kawan-kawan..
Bajet macam ada je orang tunggu dia post entry baru.....
Cheittt....
Suka hati aku lah nak ingat macam mana pun..
Kau dengki apehal der...<---Over siot!!!

Bagi mereka yang concern and nak tahu kenapa lately ni aku jarang post entry baru....
Sebabnya adalah.....
Aku busy ber'jalan'
Yee... berjalan-jalan cari makan..
Sepanjang 3 hari ni..
Jumaat, Sabtu, And Ahad..
Susahlah nak jumpa aku kat bilik, toilet mahupun kafe....

Dan..
Seperti yang korang nampak kat atas ni..
Tajuk entry aku tu..
Nampak tak????

Okeh...
Memang tajuk dia macam...

"Ehh..Heran apa aku kau ada kawan baru ke apa ke..."

Kannn!!!
Tapi bukan itu je maksud aku...
In this entry....
I would like to share...
How to make new friends...
SIMPLE sangat cara-cara dia.

Ohh before that...
Meet my NEW friend...
Rima Hayanti...

Ok gambaq tak berape nak clear....but okeh la kan....
Kalau nak nombor pm aku.....hahaha

Actually this woman girl kawan kepada roomate aku....
Korang tak yah nak busy body sangat nak tahu sape name roomate aku tu...
She is already taken by someone..-,-"

Okeh menyambung kepada persoalan kita tadi...
Aku kasi korang usha this picture dulu..

After solat...Sebab tu muka bercahaya....hee~

Nampak macam dah kenal lama kan....
Macam bestfriend jer...
Walhal baru kenal tak sampai pun 24 jam..
AMARAN!!
Ini bukan cinta lokasi ke pape ke....
Senyuman ikhlas tu...
Bukan sekadar dalam gambar semata...

So...
How to make friends??
Sebab  setengah orang tu...
Dah kenal bertahun pun tak semestinya boleh jadi kawan..
Ini bukan stakat add friend macam FB tu okeh!!!
Lebih  dari itu...
So...
HOW???
Daripada pengalaman aku la kan...
Sepajang Hidup ni...
Apa-apa pun, biarlah kita yang start dulu..
Tak kiralah dari aspek apa pun.

Contohnya..
Kalau korang nampak ada seseorang ni duduk sorang-sorang...
Katakanlah kat klinik kan...
Tak salah kan kalau korang tegur dulu... Senyum ke...
Kalau dia bagi respon, berbual-bual la..
Sementara tunggu nurse panggil..
Kann..

TAPI...
Kalau dia macam dingin lavenda je...
Korang jangan teruskan..
Maybe dia tak larat nak cakap ke...<---Positive

Kalau dia tu kawan kepada kawan korang..
rasanya lagi mudah kot..
Sebab kawan korang tulah  jambatan antara korang and kawan baru tu

Faham tak contoh yang aku bagi tu..
Tak rugi kalau kita ada ramai kawan..
Pada aku..
Kalau kita senyum je pun,
  orang akan anggap kita ni ramah..
Tak sombong..
Dan..
Boleh di buat kawan..
Tak payah nak buat muka ketat sangat lah kann..
Bukannya lawa pun..
Baik korang senyum..
Pahala dapat..
Kawan pun ramai..

Can see that ezzah become a 'bridge' between me and rima
So..
Konklusinya di sini... 
Kawan biar seribu...
Musuh Biar kosong...
Cinta...
Pikir kemudian!!!
Kat bawah ni Adalah siket picture yang sempat di'snap'
Before rima balik Arau semalam...

Depan bangunan pentadbiran...

GAMBAR di'SNAP' oleh FOREIGNER uolls...
tu pun setelah melihat kami mengalami kesukaran untuk
mencari tempat  meletakkan  fon..Nak buat timer la katakann...

In front of Masjid Putra...

With 'Merlins' jubah..
Actually baju tak ketat mana pun.......<---Cover
Tak sopan katanya.....

And this song dedicate only for this girl...Rima Hayanti
Dia suka sangat lagu ni hahahahaahah...


Thanx for reading this entry..
Assalamualaikum...













No comments:

Post a Comment

Thanx peeps(:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...